Ярмолинецька громада

Хмельницька область, Хмельницький район

Результати опитування

Результати опитування представників бізнесу

У рамках розробки Стратегії розвитку громади Ярмолинецької селищної територіальної громади до 2027 року протягом квітня – травня 2023 року Робоча група проводила опитування для визначення перспектив розвитку громади на майбутнє та визначення основних проблем, існуючих  в громаді.

Опитування здійснювалося серед мешканців та підприємців громади. Учасникам було запропоновано заповнити онлайн форму анкети, або її друкований варіант.

Загалом в  анкетуванні взяли участь 624 мешканців громади, з них 186 заповнили Google форму, 438 – друковану форму анкети.

Анкету для представників бізнесу заповнили 50 підприємців, з них 9 – онлайн, 41 – офлайн.

1. Підприємства, представники яких брали участь в опитуванні, створені:

  • До 1990 року  -    5 (10%)
  • До 2005 року     - 7 (14%)
  • У 2005 – 2010 роках   - 10 (20%)
  • У 2010 – 2020 роках   - 18 (36%)
  • Після 2020 року   - 10 (20%)

2. В більшості власниками підприємств є фізичні особи – 39 (78%). В 5 підприємств власниками є вітчизняні юридичні особи (10%), в 4 (8%) – громада, в 2 (4%) – державна власність.

3. За сферами діяльності підприємства розподілилися так:

  • Роздрібна торгівля -  40% ( 20 підприємств)
  • Виробництво – переробка сільськогосподарської продукції - 20% (10 підприємств),
  • Інші послуги, що не увійшли до визначених категорій - 20% (10 підприємств),
  • Виробництво – харчова промисловість – 12% (6 підприємств),
  • Виробництво – легка промисловість - 8% (4 підприємства),
  • Виробництво промислової продукції – 4% (2 підприємства),
  • Перевезення –  4% (2 підприємства),
  • Юридичні, консультаційні послуги – 4% (2 підприємства),
  • Електро, водо, тепло постачання – 2% (1 підприємство),
  • Будівництво та ремонт будівель і споруд - 2% (1 підприємство),
  • Оптова торгівля харчовими продукти – 2% (1 підприємство).
 

4. Відсоток загального обсягу збуту(товари і послуги) підприємств, який

припадає на покупців:

у межах району склав 177,2% ;

у межах області – 82,8% ;

інших областей України – 15,0% ;

за межами України – 7,92%.

 

5. Зростання у збуті очікують 34% (17 підприємств), стільки ж підприємств працюють без змін -  34% (17 підприємств), 32% (16 підприємств) очікують зменшення збуту. Припинення діяльності не очікується.

6. Найвагомішими причинами розміщення бізнесу в нашому регіоні є наявність покупців продукції підприємств – 29,1% та робочої сили, необхідної підприємствам 27,8%. Також є інші підприємства, споріднені з профелем виробництва підприємств, які брали участь в опитувані – 21,5%. Наявність постачальників сировини/комплектуючих відмітили 17,7%. Нажаль існує проблема з інвестиціями у місцеве виробництво, наявність основних інвесторів відмітили 3%.

7. Найбільша кількість працівників з повним робочим днем в опитуваних підприємствах була в 2018 році – 699 осіб, у 2022 році – 664  осіб. У 2023 році налічується 622 працівників, в порівнянні з чим у  2024 році очікується збільшення найманих працівників на 30 осіб ( 4,8%), загальна кількість яких має скласти 652 осіб.

8. Існує в підприємствах громади нестача спеціалістів певних професій. Насамперед, це трактористи, механізатори, комбайнери. Не вистачає також будівельників, швачок та різноробочих.

9. У збільшення виробництва продукції (послуг) у громаді в поточному році планують інвестувати 5 (10%) опитуваних підприємств, у 2024 році 1(2%) підприємство. Можливість інвестування у майбутньому розглядають 27 (54%) підприємств, не планують нових інвестицій 17 (34%) підприємств.

10. Можливість розширення виробництва зі створенням додаткових потужностей в інших населених пунктах району розглядають 11 підприємств (22%), а розширення виробництва в громаді планують 6 підприємств (12%) та ще 27 (54%) розглядають таку можливість у майбутньому.

11. Два підприємства (4%) планують перенести свою діяльність до іншої громади. Основними причинами переносу бізнесу підприємці назвали погану транспортну доступність до основних ринків/споживачів та відсутність потужностей електрпостачання.

12. За результатами опитування підприємців розвиткові громади заважає насамперед БЕЗРОБІТТЯ 14,3% (19 відповідей) та НИЗЬКА ЯКІСТЬ ДОРОЖНЬОГО ПОКРИТТЯ МІЖ НАСЕЛЕНИМИ ПУНКТАМИ В ГРОМАДІ 14,3% (19 відповідей). Далі відповіді розподілилися таким чином:

  • Несприятливі умови для розвитку підприємництва – 12,0% (16 відповідей),
  • Відсутність зовнішніх інвестицій – 8,3% (11 відповідей),
  • Недостатня громадська ініціативність та активність мешканців – 7,5% (10 відповідей),
  • Недостатня підприємливість мешканців громади – 7,5% (10 відповідей),
  • Недостатня інформованість про громаду за її межами – 6,7% (9 відповідей),
  • Значна частка населення старшого працездатного віку – 6,7% (9 відповідей),
  • Відсутність внутрішніх інвестицій – 6,0% (8 відповідей),
  • Відсутність можливості для самореалізації, забезпечення змістовного дозвілля – 5,3% (7 відповідей),
  • Засміченість довкілля – 2,3% (3 відповіді),
  • Зношеність інженерних мереж (водопостачання, водовідведення)  – 2,3% (3 відповіді),
  • Інші варіанти відповідей – 2,3% (3 відповіді, конкретно не були названі),
  • Низька якість дошкільної освіти – 1,5% (2 відповіді),
  • Низька якість середньої освіти – 1,5% (2 відповіді),
  • Забрудненість питної води – 1,5% (2 відповіді).

13. Для здійснення розвитку громади першочерговими завданнями на думку опитуваних представників бізнесу є 1)ЗМЕНШЕННЯ РІВНЯ БЕЗРОБІТТЯ – 3,7 та 2)РОЗВИТОК МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ – 4.

Далі відповіді розподілилися таким чином:

3) Благоустрій населених пунктів громади – 5,2

4) Ремонт доріг між поселеннями громади – 5,3

5) Ремонт вулиць  - 5,4

    Сприяння розвитку промислових підприємств – 5,4

6) Покращення водопостачання – 6,2

7) Підтримка фермерства – 7,3

8) Розвиток сфери дозвілля (відпочинку, спорту) – 8,6

9) Покращення освітлення населених пунктів громади - 8,8

10) Покращення водовідведення – 9,6

11) Використання місцевих природних ресурсів – 9,7

      Підтримка кооперативного руху – 9,7

12) Розвиток туризму - 10,1

13)  Підтримка агрохолдингів – 13,2

14. У реалізацію вищевказаних завдань вірять 64% опитуваних(32 підприємства), не вірять – 36% (18 підприємств). 

15. За пріоритетністю для розвитку громади у майбутньому види економічної діяльності розподілилися таким чином:

1) Харчова промисловість – 19,3% (27 відповідей),

2) Сільське господарство/рослинництво – 18,6% (26 відповідей),

    Переробка с/господарської продукції – 18,6% (26 відповідей),

3) Сільське господарство/тваринництво 14,3%(20 відповідей),

4) Легка промисловість – 9,3% (13 відповідей),

5) Логістика – 6,4% (9 відповідей),

6) Виробництво будматеріалів – 4,3% (6 відповідей),

7) Туристичні послуги – 3,6% (5 відповідей),

8) Сільське господарство/ягідництво  - 2,8% (4 відповіді),

9) Консультаційні та інші інтелектуальні послуги – 1,4% (2 відповіді),

    Машинобудування – 1,4% (2 відповіді).

16. Оцінювання (кількість оцінок) представниками бізнесу рівня співпраці з:

 

Задовільна співпраця (5)

Частково задовільна співпраця (3)

Незадовільна співпраця (1)

Немає потреб у контактах (0)

Головою громади

15

27

1

7

Заступниками голови громади

11

19

7

13

Депутати ради

8

20

9

13

Відділи селищної ради

14

26

0

10

Відділення поліції

11

22

2

14

Районні органи влади

8

17

3

21

Центр зайнятості

13

22

2

12

Податковий орган

15

24

9

2

Орган реєстрації бізнесу

15

29

1

5

Санітарно-епідеміологічна станція

11

15

14

9

Пожежна охорона

13

28

2

7

Відділ земельних ресурсів

11

20

11

8

Митниця

2

6

2

36

17.  Оцінка діяльності органів місцевого самоврядування з розвитку громади

 

Оцінка 1

Оцінка 2

Оцінка 3

Оцінка 4

Оцінка 5

Голова громади

3

2

17

18

8

Рада громади

3

5

21

13

5

Виконком

2

6

18

14

6

Громада як місце для бізнесу

3

2

26

14

4

 

18. На погляд представників опитуваних підприємств, відсоток тіньового бізнесу у громаді в середньому складає 51%. Думки різняться: від 0% та 10% до 75% та 90%.

 

Завершальні коментарі:

Казначейство - тормоз підприємців

Сумісна, спільна робота, взаємодопомога, взаєморозуміння влади, бізнесу, людей

Високі ціни на мінеральні добрива, засоби захисту рослин, дизпаливо. Низькі ціни на с/г продукцію

Починайте щось робити, а не набивайте гаманці, думайте про людей в своїй громаді!

Зменшення податків. Високі ціна на добрива, паливо, засоби захисту рослин. Низькі ціни на с/г продукцію, необхідно збалансувати

Збільшення кількості населення в селі

Для серйозного вирішення питань громади треба збирати бізнес та проводити круглі столи  та по кожному направлені видів бізнесу напрацьовувати плани розвитку. Наприклад , продаж овочів та фруктів , зібрати всіх легальних та не ,,дуже,, обговорити проблеми, побажання, можливість проведень різних міроприємств ( ярмарки ) та багато , багато іншого що можна було би робити у багатьох видах бізнесу  

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень